8 Kasım 2010 Pazartesi

DUM SPIRO SPERO

Herkesin hayatında ışığı bol dönemler vardır.
İstanbul'a geldiğimden beri, yani, üç yıldır -araya giren birkaç talihsiz olayı saymazsak- çocukluğumdan bugüne hayalini kurduğum şeyleri yaşadım.
Olmasını ümit ettiğim her şey ilginç bir şekilde teker teker olunca da şöyle bir düşünceye teslim oldum ;
“Herkes bu kadar şanslı mı?”

...ama geçen gün yeni yeni tanıdığım biri sohbet esnasında şöyle dedi ;
 “Küçükken çöplükte bir çaydanlık kapağı buldum ve bir gün oynarım diye onu sakladım ama o çaydanlık kapağını elime yeniden aldığımda 17 yaşındaydım.
 Aradan 10 geçmiş, ben çocukluğumu erteleyerek büyümüşüm.”

Bu cümlenin beynim ve kalbimdeki yankısını bilemezsiniz.
Bir taraftan kendimi delice şanslı hissederken diğer taraftan çocukluğa ve çocukluk hayallerine o kadar önem veren biri olarak karşımdaki insan için nasıl üzüleceğimi bilemedim.
Evet, insan nasıl üzüleceğini de bilemiyormuş bazen…
...ama yine de bence hayatta hiçbir şey için hiçbir zaman geç değil,
7 yaşında bulup 17 yaşında yeterince büyüdüğün için oynamadığın bir çaydanlık kapağıyla 37 yaşında oynamak için bile...



Çocukluk hayallerinizi ve aslında yaşamak istediğiniz hayatı ertelemeden yaşayın.
Şu andan itibaren bebek adımlarıyla hayatınızdan sevmediğiniz şeyleri çıkarmaya başlayabilirsiniz. Fazlasıyla radikal gelmesin, lütfen...  Hayatınızda sevdiğiniz şeylere yer açmak için sevmediklerinizi çıkarmanız gerek.

Dünyaya yalnız bir kere geliyoruz, hayatlarımız düşündüğümüzden çok daha önemli dolayısıyla...


Kötü bir dönemdeyseniz şaçmaladığımı düşünüyorsunuz muhtemelen çünkü ben de kötü dönemimde bunu bana söyleyen arkadaşıma aynını söylemiştim.

O da benim için aldığı 16 uçan balonu elime tutuşturarak “Bu hayatta ya balonları gökyüzüne uçurursun ya da kendini nereye olduğunu bile bilmeden aşağı bırakırsın, sen hazır balonların da varken onları uçurmaya dene...” deyivermişti gülen gözleriyle...

Onu dinledim ve onlarını sözlerini dahi bilmediğim bu şarkıyla gökyüzüne bağışladım ;
http://fizy.com/#s/1296mj 

Şimdi gökyüzünde kendine bir yer bulduğunu umduğum 16 balonun sahibiyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder