3 Kasım 2010 Çarşamba

ZAMAN MAKİNESİ - KOKULAR


Bir koku duyduğunda kalbin küt küt çarptı mı hiç…
Cevabın "Evet!" ise ,
kokuların geçmişe seyahat ettirme özelliği olduğunun farkına varmış birisin, dolayısıyla bu yazıyı okurken bana hep hak vereceksin.

*****

Büyük ihtimalle bundan önce duyduğun bir kokuyla birini hatırlamakla kalmayıp hayatındaki belirli bir döneme gittiğin oldu.
Seni mutlu eden veya üzen her ne varsa hatırlayıp aynı şeyleri birkaç dakikalığına da olsa yeniden hissedebildin, için buruklaştı da...

Enteresandır ki ,
birlikte zaman geçirdiğimiz insanları farkında olmadan kokularıyla kabul ediyoruz ve bir kokuyu bir insanla bütünleştirdiğinin kimse ilk etapta bilincinde olmuyor ta ki...
...ta ki o kokuyu başka birinde duyana kadar ve sonra yukarıda anlattığım süreç işlemeye başlıyor işte...


Bu geçenlerde bir arkadaşımla Avcılar'dan Bakırköy'e dönerken arabada hakkında konuştuğumuz en çarpıcı konuydu ve sürekli birbirimize verdiğimiz onay cümleleriyle kesilen bu konu,
birkaç hafta içinde birkaç arkadaşımın beni kokumla benimsediklerini söylemeleriyle üzerinde yazı yazacağım ölçüde cezbetti beni...


Koku kişinin en iz bırakan yanıdır, kişiyi kokusundan başka hiçbir şey o kadar gerçek hatırlatamaz.

Koku karşı tarafı dağıtabilecek kadar da güçlüdür bazen...
Bunun bilincine varanların şu an başlarını sallayarak beni onayladıklarını ve hatta kokusuyla hatırladıkları birilerini akıllarına getirip üzüldüklerini biliyorum.
Üzüldüklerini?
...çünkü böyle bir yaşanmışlığı olup mutlu olan görmedim hiç ya da ben çevremdekilerin en fazla özlem duydukları kokuyu duyumsadıkları esnada yanlarında olduğumdan böyle kavradım durumu...

Her ne olursa olsun ;
mutlu da olsan, üzgün de o kokunun sahibini hatırlatma görevi hiç bitmeyecek,bilesin.
Anlayacağın bu fevkalade zaman makinesi görevini başarıyla yerine getirirken asla taviz vermeyecek ve sen her seferinde hatırlamaya devam edeceksin.


Bir yakınım 5 yıl aşık olduğu erkeği unutup aradan yıllar geçip de başka bir erkeğe aşık olduğunda dahi eski erkek arkadaşının kokusunu duyduğunda fena oluyordu.
Sonunda canına tak etti ve şöyle bir çözüm buldu ;
“yeni erkek arkadaşına eski erkek arkadaşının kokusunu alıp o kokunun etkisini bitirmek”
(Pek etik olmasa da...)
Sonrasında ne oldu, merak ediyor musun?
Hiçbir şey, yani, o kokuyu duyduğunda eski erkek arkadaşını hatırlamaya gayet başarılı bir şekilde devam etti,
her defasında kötü de oldu üstelik...


Kabul etmeliyiz ki,
kokular fazla işgüzar.

  
...ama yine de biri illa ki hatırlanacaksa kokusuyla hatırlanmalı...

Böyle düşündüğümden gerçekten sevdiğim insanlara onlara yakışacağına inandığım bir koku aldım hep,
onlarda hep o kokuyu duymak ve bir gün gelip de yanımda olmadıklarında onları o kokuyla hatırlayabilmek için...

Yine böyle düşündüğümden gerçekten sevdiğim insanları koklayarak öptüm,
bir gün artık yanımda olmadıklarında onları kokuları sayesinde yine yaşayabilmek için...

*****

“Peki burnun neden bu kadar büyük,büyükanne…” diye sordu Kırmızı Başlıklı Kız…

“Seni sonsuza kadar kokunla hatırlamama yetecek kadar içime çekebilemek için…”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder